وبلاگ دو هفته نامه بیان لر

برخی از مطالب تولیدی نشریه بیان لر را در این وبلاگ بخوانید
اشتراک مطلب

وبلاگ دو هفته نامه بیان لر

برخی از مطالب تولیدی نشریه بیان لر را در این وبلاگ بخوانید

وبلاگ دو هفته نامه بیان لر

وبلاگ خبری دو هفته نامه بیان لر برای خبرها و پوشش آخرین اتفاقات استان لرستان و همچنین ارائه مطالب نشریه بیان لر راه اندازی شده است.
کانال تلگرامی دوهفته نامه بیان لر
t.me/bayanlor
شما می توانید مطالب، پیشنهادات و انتقادات خود را به تلگرام سردبیر نشریه بیان لر ارسال کنید
t.me/behzadcp
ایمیل
radiobaiaan@gmail.com

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

✔️ ترامپ بازیگردان سناریوی قطر

يكشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۴۰ ق.ظ

◀️ #خواندنی | #روزنامه #تجارت

📆 ۲۱ #خرداد ۱۳۹۶

↩️ درحالیکه تنش میان قطر و کشورهای حوزه خلیج فارس بیشتر شده به نظر می‌رسد دونالد #ترامپ، رئیس‌جمهوری #آمریکا در این مناقشه طرف #عربستان سعودی را گرفته است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، ترامپ #قطر را متهم کرد که "به طور تاریخی از تروریسم در سطح بالایی حمایت مالی ‌کرده است." او گفت "زمان آن فرارسیده است که حمایت قطر از تروریسم پایان بگیرد." رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنانی دولت قطر را به توقف فوری حمایت از "تروریسم" فراخواند.

 وی همچنین کشورهای دیگر در منطقه #خاورمیانه را به انجام اقدامات بیشتر در مبارزه با #تروریسم فراخواند. از سوی دیگر عربستان و بحرین از اظهارات دونالد ترامپ استقبال کردند. این در حالی است که رکس #تیلرسون، وزیر خارجه‌ #امریکا خواهان پایان محاصره قطر از طرف همسایگان عربش شده است. در همین حال به نظر می‌رسد که میان وزارت خارجه و دفاع آمریکا نیز در ارزیابی تحریم‌ها علیه قطر دیدگاه مشترکی وجود ندارد. اندکی پیش ازاظهارات تیلرسون، یک مقام پنتاگون گفته بود که تحریم‌ها هیچ تاثیری بر عملیات و فعالیت نظامی‌آمریکا در منطقه نداشته‌اند... 
حمایت ترکیه از قطر
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه خواستار پایان دادن به انزوی قطر شد. اردوغان از عربستان سعودی خواست، به بحران پدید آمده خاتمه دهد. در عین حال، ترکیه برای کمک به قطر اعلام آمادگی کرده است. اردوغان اتهامات عربستان و کشورهای متحدش علیه قطر را بی اساس خوانده و گفته است که ترکیه حاضر به کمک به قطر
 است. 
رئیس جمهور ترکیه عنوان کرده که هیچ دلیل و مدرکی برای اثبات اتهام حمایت قطر از تروریسم وجود ندارد. رئیس جمهوری ترکیه به عربستان تاکید کرد تا به عنوان "خادم حرمین شریفین" در تنش به وجود آمده در خلیج فارس ایفای نقش کند و قول داد تا در کنار "برادران قطری" بماند. الجزیره، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه پس از تایید استقرار نیروهای این کشور در قطر،‌ خواستار لغو تمامی‌تحریم‌های مورد حمایت عربستان علیه دوحه شد. 
رئیس جمهوری ترکیه همچنین به بیان این مساله پرداخت که منزوی کردن و به حاشیه راندن قطر راه حل مشکلات منطقه‌ای نیست و قول داد که هرچه در توان دارد برای پایان دادن به این بحران به کار بگیرد.
آنگلا مرکل: ایران و قطر نباید منزوی شوند
آنگلا مرکل اوضاع منطقه را به شدت نگران‌کننده خواند. صدراعظم آلمان با بیان اینکه نگران اوضاع در قطر است تاکید کرد، تمامی‌کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به همراه ایران و ترکیه باید برای حل این مناقشه منطقه‌ای با یکدیگری همکاری کنند. به گزارش خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در کنار انریکه پنانیه‌تو، رئیس جمهوری مکزیک در مکزیکو سیتی گفت: اصلا امکان حل و فصل چنین بحرانی وجود ندارد مگرآنکه تمامی‌کشورهای منطقه‌ای در حل آن نقش داشته باشند. همکاری کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای حل این بحران الزامی‌است.صدراعظم آلمان در ادامه صحبت‌هایش گفت: ما باید به دنبال راه حل سیاسی برای درگیری‌ها باشیم. 
من به دنبال تعادل و توازن قدرت در این منطقه حساس هستم. در جریان نشست گروه 20 که ماه آتی میلادی در‌هامبورگ برگزار می‌شود، مقابله با تروریسم در دستورکار است.اظهارات مرکل در حالی مطرح شده که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه قطر را به حامیت از تروریسم متهم کرد.پنتاگون نیز اعلام کرد که اعمال تحریم‌ها علیه دوحه تنها توانایی آمریکا را در انجام عملیات بلندمدت در منطقه به چالش می‌کشد. پایگاه هوایی العدید در قطر، محل استقرار بیش از 11 هزار نیروی آمریکایی و ائتلاف است و یک پایگاه مهم علیه داعش محسوب می‌شود. درجریان تلاش برای کاهش تنش‌ها سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز با همتای قطری خود محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی در مسکو دیدار و گفتگو کرد.
امکان حمله عربستان به قطر پیش از عید فطر
سردبیر روزنامه رأی الیوم در تحلیل تحولات اخیر میان قطر و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، نوشت که احتمال حمله عربستان و هم‌پیمانانش به قطر تا پیش از پایان ماه مبارک رمضان وجود دارد. 
«عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه رأی الیوم، نویسنده و کارشناس برجسته جهان عرب در سرمقاله خود در روزنامه الرای الیوم به بررسی تشدید تنش میان قطر و کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس که همسو با عربستان سعودی هستند، پرداخت. وی در این مقاله تصریح کرد: زمانی که دو روز پیش اعلام کردیم که جنگ میان قطر از یک سو و دشمنانش در حاشیه خلیج‌فارس از سوی دیگر آغاز شده، حرف مبالغه‌آمیزی مطرح نکردیم.اما در حال حاضر عملیات تحت فشار قرار دادن سیاسی، اجتماعی و اقتصادی قطر در جریان است وعربستان سعی دارد با فشارهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، قطر را از جامعه عربی و بین‌المللی جدا کند و اعلام جنگ دیپلماتیک و تحریم اقتصادی گام پایانی پیش از حمله نظامی‌است.قطر کشورهای تحریم‌کننده یعنی عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر را متهم می‌کند که به دنبال تحمیل رویکردها و دیدگاه‌های خود به قطر هستند و در واقع خطر سونامی‌از چهار طرف قطر را تهدید می‌کند و چه بسا «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا نیز در سفر خود به ریاض و با گرفتن ۴۶۰ میلیارد دلار بهای این اقدام را گرفته باشد. گمان نمی‌رود که وضعیت فعلی، مقطعی باشد. واکنش کشورهای عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و بحرین در قطع رابطه با قطر، بستن مرزها و بیرون کشاندن شهروندان این چهار کشور متوقف نمی‌شود. کسانی که شبکه‌های العربیه عربستان و اسکای نیوز امارات را مشاهده می‌کنند، شاهد شنیدن صدای طبل جنگ بوده و برای همگان این اطمینان حاصل شده که رویدادهای بزرگی در راه است.
نگرانی سازمان‌های حقوقی بین المللی 
سازمان‌های حقوقی بین المللی از جمله جمعیت صدای آزاد دفاع از حقوق بشر فرانسه، دیده بان بین المللی جمعیت‌ها، توسعه پایدار ودوستان انسان در وین، سازمان حقوق بشر سوئیس در ژنو نسبت به موارد نقض حقوق بشر شهروندان قطری پس از تصمیم عربستان،امارات وبحرین به قطع رابطه دیپلماتیک با قطر وبستن مرزها با آن را هشدار دادند. خبری العهد، این سازمان‌ها روزگذشته جمعه با صدور بیانیه مشترکی اعلام کردند موارد نقض حقوق بشرشامل همه شهروندان قطری در زمینه محرومیت از حق نقل وانتقال، اقامت وازهم پاشیدگی خانواده‌ها واخلال درحق کار شد.سازمان‌های مذکور با دریافت شکایت از قطری‌های مقیم کشورهای مذکور به اقدامات ظالمانه آنها درحق قطری‌ها به هدف اجبار آنها به ترک ماموریت خود و ترک خاک این کشورها طی مدت بسیار کوتاه برخلاف قوانین اشاره کرد.این بیانیه موارد نقض حقوق بشر قطری‌ها را ممنوعیت دارندگان گذرنامه‌های قطری از سفر با شرکت‌های هواپیمایی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به‌امارات و یا بالعکس عنوان کرد.سازمان‌های مذکور تصمیم حذف اقامت شهروندان قطری مقیم کشورهای عربستان، امارات و بحرین را موجب ازهم پاشیدگی بدون توجیه برخی خانواده‌ها وفرزندان چند تابعیتی آنها شد.
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۳/۲۱
  • ۱۵۵ نمایش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی