وبلاگ دو هفته نامه بیان لر

برخی از مطالب تولیدی نشریه بیان لر را در این وبلاگ بخوانید
اشتراک مطلب

وبلاگ دو هفته نامه بیان لر

برخی از مطالب تولیدی نشریه بیان لر را در این وبلاگ بخوانید

وبلاگ دو هفته نامه بیان لر

وبلاگ خبری دو هفته نامه بیان لر برای خبرها و پوشش آخرین اتفاقات استان لرستان و همچنین ارائه مطالب نشریه بیان لر راه اندازی شده است.
کانال تلگرامی دوهفته نامه بیان لر
t.me/bayanlor
شما می توانید مطالب، پیشنهادات و انتقادات خود را به تلگرام سردبیر نشریه بیان لر ارسال کنید
t.me/behzadcp
ایمیل
radiobaiaan@gmail.com

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

شوراها نماد دموکراسی / شماره 75

جمعه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۶، ۰۶:۴۴ ب.ظ

به قلم دکتر محمد جعفر ایرانی
مدیر مسئول و صاحب امتیاز دوهفته نامه بیان لر
شماره 75 / سال هفتم / فروردین 96

mohammad Jafar Irani

 یکی از مهمترین ابزار تعمیم دموکراسی در سطوح و لایه های زیرین جامعه شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌باشد که در اصول یکصدم تا یکصد و ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در فصلی جداگانه بدان پرداخت شده است.
شوراها در کلیه ی سطوح از روستا، بخش و شهر تا استان بعنوان مجالس تقنینی و برای پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی تشکیل می شود. سطح وسیعی از اختیارات و خدمات واگذار شده به این تشکیلات از طریق تفویض اختیار مردمی بسیار با اهمیت و حائز نظر و توجه است.
جدای از داشتن شرایط و تخصص های مختلف برای پیشبرد این برنامه ها در جهت نیل به اهداف مترقی در قانون اساسی، نگارنده بر این باور است که برگزاری انتخابات و تشکیل شوراها  یکی‌ از مهمترین نمادها و المان های نظام دموکراسی محسوب می شود. جایی که مردم در پایین ترین و البته مهمترین امور سرنوشت ساز خویش اختیار و قدرت انتخابگری دارند.
بهمین دلیل باید شوراهای اسلامی را مراجع تصمیم گیری و تخصصی دانست که جون مدخل آن نهادینه کردن فرهنگ دموکراسی است؛ قطعا داشتن نگاه سیاسی و سوابق کافی منتخبین بسیار مورد توجه و اهمیت است. t.me/bayanlor
عنصر واقعی و رکن اساسی و رکن رکین انتخابات یک رفتار و کنش سیاسی، دموکراتیک است؛ و بر این منهج کاندیداها ضمن داشتن صلاحیت های تخصصی و تجربی از حداقل های منش و دانش سیاسی و فهم و معرفت کار تشکیلاتی و تیم وورکینگ هم باید بهره مند باشند.
ضمن احترام به همه تفکرات و سلایق و متخصصین هنری، ورزشی، فرهنگی و ... باید اشاره نمود که شوراها بدلیل داشتن قابلیت و ابزار دموکراسی و تهییج افکار عمومی و شعبه ای از شعب نظام دموکراتیک و انتخاباتی نباید تاخت و تاز غیر متخصصین شود و افرادی که صرفا دارای شهرت اجتماعی هستند و لاغیر به این مجلس مهم تصمیم گیری وارد شوند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی