وبلاگ دو هفته نامه بیان لر

برخی از مطالب تولیدی نشریه بیان لر را در این وبلاگ بخوانید
اشتراک مطلب

وبلاگ دو هفته نامه بیان لر

برخی از مطالب تولیدی نشریه بیان لر را در این وبلاگ بخوانید

وبلاگ دو هفته نامه بیان لر

وبلاگ خبری دو هفته نامه بیان لر برای خبرها و پوشش آخرین اتفاقات استان لرستان و همچنین ارائه مطالب نشریه بیان لر راه اندازی شده است.
کانال تلگرامی دوهفته نامه بیان لر
t.me/bayanlor
شما می توانید مطالب، پیشنهادات و انتقادات خود را به تلگرام سردبیر نشریه بیان لر ارسال کنید
t.me/behzadcp
ایمیل
radiobaiaan@gmail.com

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

◀️ #خواندنی | #روزنامه #اعتماد

📆 ۲۱ #خرداد ۱۳۹۶

↩️ لهام #نداف - « تقوایی هرگز نورچشمی نبود و خودش هم زد و بند نمی‌دانست و احترام به سینمای جدی به او اجازه سرهم‌بندی نمی‌داد و در نتیجه محبوب پولسازان نبود. قلم به مزدانی که در معتبرترین #مجلات #سینمایی کشور جشن به هم خوردن یکی از فیلم‌های مرا گرفته بودند، نوشتند #تقوایی و #بیضایی خودشان نمی‌خواهند فیلم بسازند و غلط از ایشان بود. هیچ #فیلمسازی نیست که نخواهد #فیلم بسازد ولی هستند فیلمسازانی که به احترام #فکر و #فرهنگ نخواهند از سینمای پاکیزه ایران دست بکشند.» این توصیف بهرام بیضایی از ناصر تقوایی است. فیلمسازانی که در سال‌های اخیر تنها نام شان زینت بخش جشن‌ها و بزرگداشت‌های سینمایی است. در این میان اما بیضایی که سال‌هاست ما را با خاطره «باشو غریبه‌ای کوچک»، «سگ‌کشی»، «مسافران» و «شاید وقتی دیگر» روی پرده‌های #سینما ها تنها گذاشته و فعلا در خاک دیگری زندگی می‌کند، ناصر تقوایی اما هنوز در این سرزمین است و با همه وعده و وعیدها، ١٦ سال از خانه‌نشینی او می‌گذرد.

مرضیه #وفامهر همسر این کارگردان، در این سال‌ها تلاش کرده تا روزنه‌های امید خالق «ناخدا خورشید» را روشن نگه دارد، او از دو سال پیش دوندگی فراوانی برای راه‌اندازی موسسه #هنری ناصر تقوایی کرده اما...  عدم صدور مجوز برای این موسسه هنری، کار را در میانه راه متوقف کرده است: « بعد از تصویب اساسنامه و صدور استعلام‌های مورد نیاز و انجام همه کارهای عوامل و هیات‌مدیره، موسسه فرهنگی هنری ناصر تقوایی ثبت شرکت‌ها شد. وقتی ثبت شرکت انجام می‌گیرد فقط می‌ماند پروانه‌ موسسه که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می‌شود اما درباره موسسه هنری تقوایی این اتفاق نیفتاده و دو سال است این موسسه بلاتکلیف مانده است.» وفامهر گفت که با وجود پیگیری هنوز وزارت ارشاد به طور رسمی پاسخی به او نداده است. او حتی نامه‌ای هم به سیدرضا صالحی امیری داده و منتظر پاسخ اوست، اما نمی‌داند نزدیکان وزیر نامه را دست او رسانده‌اند یا خیر: «می‌خواستم از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت بگیرم و راجع به این موضوع با ایشان صحبت کنم چون مقدار زیادی از کارهای آقای تقوایی هست که باید منتشر شود و آقای تقوایی این وکالت را به من داده که پیگیر کارهای‌شان باشم. برای من مهم است که هرچه سریع‌تر این اقدامات را انجام دهم اما متاسفانه دو سال است که در این مرحله مانده‌ایم. می‌دانید که وقتی از مرحله صدور پروانه موسسه از سوی وزارت ارشاد بگذریم، کارهای بعدی آن بسیار سنگین است.»
ناصر تقوایی با همراهی مرضیه وفامهر و برخی فعالان هنری و فرهنگی هیات موسس موسسه فرهنگی هنری ناصر تقوایی را تشکیل می‌دهند. این موسسه در حالی در بلاتکلیفی به سر می‌برد که در سال‌های حضور دولت یازدهم، چندین مراسم بزرگداشت برای این فیلمساز برگزار شد. مرداد ماه سال گذشته به همت سینماتک خانه هنرمندان آثار کوتاه، بلند و مستند تقوایی روی پرده رفت و مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفت. علاوه بر این سه فیلم کوتاه و مستند این کارگردان با نام‌های «کشتی یونانی»، «تعزیه» و «تمرین آخر» در گروه هنر و تجربه روی پرده رفت و موزه سینما هم مراسم بزرگداشتی برای او برپا کرد. همه این اتفاق‌ها اما خروجی قابل توجهی در روند کاری این فیلمساز نداشت. در این میان یادآوری حرف‌های حجت‌الله ایوبی، رییس سابق سازمان سینمایی دولت یازدهم در نخستین سال حضور خود در این سازمان خالی از لطف نیست: «باید به همه کسانی که نگران سینمای ایران هستند بگویم گذشت دورانی که «تقوایی»ها نخواهند فیلم بسازند.» کاش آن دوران واقعا گذشته باشد و کاش به احترام فکر و فرهنگ و هنر موسسه ناصر تقوایی در حضور این فیلمساز به نتیجه رسد.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۳/۲۱
  • ۱۶۲ نمایش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی