وبلاگ دو هفته نامه بیان لر

برخی از مطالب تولیدی نشریه بیان لر را در این وبلاگ بخوانید
اشتراک مطلب

وبلاگ دو هفته نامه بیان لر

برخی از مطالب تولیدی نشریه بیان لر را در این وبلاگ بخوانید

وبلاگ دو هفته نامه بیان لر

وبلاگ خبری دو هفته نامه بیان لر برای خبرها و پوشش آخرین اتفاقات استان لرستان و همچنین ارائه مطالب نشریه بیان لر راه اندازی شده است.
کانال تلگرامی دوهفته نامه بیان لر
t.me/bayanlor
شما می توانید مطالب، پیشنهادات و انتقادات خود را به تلگرام سردبیر نشریه بیان لر ارسال کنید
t.me/behzadcp
ایمیل
radiobaiaan@gmail.com

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

◀️ #خواندنی | #روزنامه #اعتماد

🗓 ۱۸ #خرداد ۹۶


دیروز شهردار تهران که این روزها کمتر در بین مردم و رسانه‌ها ظاهر می‌شود با حضور در #مراسم بهره‌‌برداری از ۵۵ پروژه منطقه ۶ بار دیگر ضمن دفاع از عملکرد ١٢ ساله خود در جمع #خبرنگاران برای نخستین‌بار رسما اعلام کرد که دیگر تمایلی به ادامه کار خود به عنوان #شهردار ندارد. شهردار #تهران در ابتدا با بیان اینکه #شهرداری کارش با حرف و شعار و تضعیف پیش نمی‌رود، بلکه تهران به یک شهردار تلاشگر و پایه کار نیاز دارد گفت...

این روزها برخی حرف‌ها گفته می‌شود که درست نیست و گذشت زمان خودش همه موضوعات را مشخص می‌کند، زیرا کار شهرداری کاری نیست که در پستو انجام داده شود و شهروندان از زمان تولد و حتی پس از مرگ سر و کارشان با شهرداری است و مردم عملکردها را قضاوت می‌کنند.
وی ادامه داد: من مدعی نیستم که همه‌چیز آن طور که باید و در شان شهروندان تهرانی اداره شده است، اما به این ماه عزیز و با زبان روزه می‌گویم در این ۱۲ سالی که در شهرداری بودم لحظه‌ای از کار و تلاش دست برنداشته و هیچ کوتاهی نکرده‌ام و اگر مشکلی در این شهر وجود دارد، بیش از این در توان من نبوده است. شهردار تهران با ذکر اینکه بی‌انصافی است بگوییم شهرداری در حوزه ساختاری و کالبدی کارش پیش رفته و درحوزه نرم‌افزاری کاری نداشته است، گفت: از آن سمت برخی فعالیت‌های سازه‌ای ما را قبول ندارند و می‌گویند شهر سوخته را می‌خواهیم تحویل بگیریم.  
قالیباف با تاکید بر اینکه شهر را با مطالعه و بدون حب و بغض و بدون نگاه سیاسی اداره کرده است، گفت: هر نیروی کارآمدی که دو ویژگی معتقد بودن به نظام و کارآمدی در او وجود داشت بدون توجه به سلیقه سیاسی با آن کار کردیم و در برابر انتقادات هر دو جناح گفتیم اگر فرد کارآمدتری را سراغ دارید بگویید تا در مسند بگذاریم و به دوستانی که قرار است مدیریت شهر را برعهده بگیرند می‌گوییم نگاه سیاسی در مجموعه شهرداری سم مهلکی برای خدمت به مردم است.
وی ادامه داد: تا هفته آینده بخش‌هایی از خط ۷ و تا پایان این دوره خط ۶ به بهره‌برداری خواهد رسید که ۸ خط مترو به طول ۳۰۰ کیلومتر را بهره‌برداری خواهیم کرد. وی تاکید کرد: تمام تونل‌ها، بزرگراه‌ها که در شهر ساخته شده بر اساس طرح جامع شهر بوده و هیچ برنامه‌ای در شهر سلیقه‌ای اجرا نشده است.
قالیباف با تاکید بر اینکه با حرف، شعار، تضعیف کار در شهرداری پیش نمی‌رود، افزود: بی‌اغراق می‌گویم که به جز چند روز استثنایی، روزی نبوده که قبل از اذان صبح برای آغاز کار از خانه بیرون نیامده باشم، زیرا این شهر برای اداره بهتر نیاز به تلاش و کار و همفکری دارد.
وی همچنین با اشاره به بخشنامه‌ای که پیش از سال ابلاغ شد و در آن انتخابات شورایاری‌ها را متوقف کرده بود، گفت: باید مردم در تصمیم‌گیری‌هایی که به حوزه زندگی‌شان مربوط است دخیل باشند. این شورایاری‌ها مصداق عینی حضور مردم در تصمیم‌گیری‌های شهری هستند. قالیباف ادامه داد: من به همه شهرداری‌های سایر شهرها توصیه می‌کردم که شورایاری‌ها را شکل دهند، اما جز در تهران در هیچ شهری شورایاری‌ها شکل نگرفت، اگر هم شکل گرفت بعد از یک سال جمع شد. دلیل را که می‌پرسیدیم می‌گفتند مگر دنبال مزاحم می‌گردیم، اینها هر روز یک درخواست دارند، مگر ما غیر از کار مردم کار دیگری باید انجام دهیم و چه بهتر که از خود مردم بفهمیم که چه کم و کسری‌هایی دارند تا آنها را برطرف کنیم.
همچنین شهردار تهران در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال «اعتماد» در خصوص احتمال ادامه فعالیتش به عنوان شهردار تهران گفت: چه اصلاح‌طلبان و چه اصولگرایان در شورای شهر قرار می‌گرفتند، قصد نداشتم بار دیگر در شهرداری تهران بمانم. ١٢ سال خدمت در یک پست کفایت می‌کند. باید فرصت را به جوان‌ترها بدهیم تا روح تازه‌ای در اداره شهر دمیده شود.
وی افزود: البته در عین حال آماده هرگونه هم‌اندیشی و انتقال تجربه هستم اما اگر دوستان اصولگرا هم به شورا می‌آمدند و این درخواست را می‌کردند، نمی‌پذیرفتم. وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر «اعتماد» مبنی براینکه آیا این انتقاد اعضای شورای شهر که شما را به عدم پاسخگویی به شورا متهم می‌کنند می‌پذیرید یا خیر؟ نیز با بیان اینکه دور از انصاف است که بگوییم مدیران شهرداری پاسخگوی اعضای شورا نیستند، گفت: البته ممکن است یک عضو شورا به طور فردی درخواستی کرده باشد که ما به صورت انفرادی نتوانیم به آن پاسخ گوییم و این عدم پاسخگویی نیز از لحاظ قانونی درست است زیرا ما باید بر اساس مصوبات و قوانین رفتار کنیم و نمی‌توانیم هر درخواستی را بپذیریم؛ جز درخواست‌هایی که در چارچوب مصوبات شورا باشد.

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۳/۱۸
  • ۱۲۲ نمایش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی