وبلاگ دو هفته نامه بیان لر

برخی از مطالب تولیدی نشریه بیان لر را در این وبلاگ بخوانید
اشتراک مطلب

وبلاگ دو هفته نامه بیان لر

برخی از مطالب تولیدی نشریه بیان لر را در این وبلاگ بخوانید

وبلاگ دو هفته نامه بیان لر

وبلاگ خبری دو هفته نامه بیان لر برای خبرها و پوشش آخرین اتفاقات استان لرستان و همچنین ارائه مطالب نشریه بیان لر راه اندازی شده است.
کانال تلگرامی دوهفته نامه بیان لر
t.me/bayanlor
شما می توانید مطالب، پیشنهادات و انتقادات خود را به تلگرام سردبیر نشریه بیان لر ارسال کنید
t.me/behzadcp
ایمیل
radiobaiaan@gmail.com

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

✔️ کاهش دوباره بارندگی ها

سه شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۳۷ ق.ظ

◀️ #خواندنی | #روزنامه #همشهری

🗓 ۱۶ #خرداد ۹۶

پس از یک دوره نسبتا مساعد بارندگی، اکنون دوباره  آسمان خشک شده و #بارش‌ های جوی به شدت کاهش یافته است؛ به‌گونه‌ای که میزان بارندگی‌های سال #آبی جاری (از اول مهر ۹۵تا دیروز) نسبت به‌مدت مشابه سال آبی گذشته ۲ درصد کمتر شده است.

براساس گزارش شرکت مدیریت منابع آب ایران، ارتفاع کل ریزش‌های جوی سال آبی 96-95(از اول مهر سال 95تا دیروز) بالغ بر ...

222میلی‌متر است که این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (225میلی‌متر) یک‌درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (227میلی‌متر) 2درصد کاهش نشان می‌دهد.

حجم بارش‌های سال آبی جاری (از اول مهر 95تا دیروز) معادل 365میلیارد و 862میلیون مترمکعب است. براساس این گزارش از 6حوضه آبریز اصلی کشور، بارندگی در 4حوضه نسبت به‌مدت مشابه در سال آبی گذشته کاهش جدی دارد؛ به‌گونه‌ای که بارندگی در حوضه دریای خزر 27درصد، حوضه دریاچه ارومیه 30درصد، حوضه مرزی شرق 35درصد و بارندگی در حوضه قره قوم 25درصد نسبت به‌مدت مشابه در سال آبی قبل کاهش یافته است. در این میان بارندگی در حوزه خلیج‌فارس و دریای عمان به اندازه بارندگی در سال آبی قبل است و فقط بارش‌های حوزه فلات مرکزی نسبت به دوره مشابه در سال آبی گذشته 20درصد افزایش نشان می‌دهد.

آمار منتشره از آخرین وضعیت موجودی سدهای کشور حاکی از این است که در اوایل خرداد، 10سد کشور ازجمله سدهای بوکان، شهید قنبری، البرز، وشمگیر، گلستان و بانه در حال سرریز بوده‌اند، درحالی‌که 27 سد کشور ازجمله سدهای لار، خدا آفرین، سیوند، ساوه، 15خرداد، بارزو و سلمان فارسی کمتر از 30درصد حجم خود ذخیره آب داشته‌اند.

همچنین 12سد کشور در این زمان در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، با کاهش 20درصدی حجم آب مواجه بوده‌اند که سدهای طالقان، ساوه، اکباتان، چاه نیمه و دوستی از آن جمله محسوب می‌‌شوند. براساس گزارش شرکت مدیریت منابع آب ایران، در اوایل خرداد، 46سد کشور از افزایش 20درصدی ورودی آب در مقایسه با زمان مشابه پارسال برخوردار بوده و 30سد کشور نیز با کاهش ورودی بیش از 20درصدی آب خود در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته مواجه بوده‌اند. همچنین 52درصد از کل ورودی‌های آب به مخازن سدهای کشور و 49درصد از کل آب‌های خروجی از سدهای کشور در سال آبی جاری متعلق به سدهای استان خوزستان بوده است.

  • کاهش ورودی سدهای بزرگ کشور

براساس اعلام شرکت مدیریت منابع آب ایران، ورودی سدهای بزرگ کشور در هفته اول خرداد سال‌جاری نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته، 15درصد کاهش یافته است. براساس آخرین آمار ثبت شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران، حجم آب ورودی به سدهای کشور در مدت زمان یادشده 32.69میلیارد مترمکعب بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 38.30میلیارد مترمکعب، از 15درصد کاهش برخوردار است.

بر پایه این گزارش، میزان خروجی آب سدهای کشور در سال‌جاری 23.99میلیارد مترمکعب بوده که در مقایسه با 23.88میلیارد مترمکعب خروجی سال قبل، اختلاف فاحشی نداشته است. از ابتدای مهر‌ماه گذشته تا هفته اول خرداد‌ماه جاری 67درصد مخازن سدهای کشور پر و 33درصد آن خالی است.

گفتنی است ظرفیت کل مخازن سدهای کشور در سال‌جاری 49.7میلیارد مترمکعب است که حجم 33.45میلیارد مترمکعب آن پر است و در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته 33.99میلیارد مترمکعب، با 2درصد کاهش مواجه است. براساس آخرین آمار به ثبت رسیده از شرکت مدیریت منابع آب ایران، حجم جریان‌های سطحی کشور از ابتدای مهرماه گذشته تا پایان اردیبهشت‌ماه جاری 41هزارو 978میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 45هزارو 477میلیون مترمکعب، به میزان 8درصد کاهش داشته است.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۳/۱۶
  • ۱۰۹ نمایش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی