وبلاگ دو هفته نامه بیان لر

برخی از مطالب تولیدی نشریه بیان لر را در این وبلاگ بخوانید
اشتراک مطلب

وبلاگ دو هفته نامه بیان لر

برخی از مطالب تولیدی نشریه بیان لر را در این وبلاگ بخوانید

وبلاگ دو هفته نامه بیان لر

وبلاگ خبری دو هفته نامه بیان لر برای خبرها و پوشش آخرین اتفاقات استان لرستان و همچنین ارائه مطالب نشریه بیان لر راه اندازی شده است.
کانال تلگرامی دوهفته نامه بیان لر
t.me/bayanlor
شما می توانید مطالب، پیشنهادات و انتقادات خود را به تلگرام سردبیر نشریه بیان لر ارسال کنید
t.me/behzadcp
ایمیل
radiobaiaan@gmail.com

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

t.me/bayanlor

i.instagram.com/bayanlor

aparat.com/bayanlor

خواندنی روزنامه ایران در تاریخ 13 خرداد 1396

فراخوان عمومی برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی (ره)
مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام(ره)  عصر فردا  ساعت 18 با سخنرانی رهبر معظم انقلاب در مرقد مطهر برگزار می‌شود

مراسم بیست و هشتمین سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی فردا (یکشنبه )همزمان با سراسر کشور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. به همین منظور شخصیت‌ها، نهادها، جمعیت‌ها و گروه‌های مختلف با صدور اطلاعیه‌های جداگانه با گرامیداشت یاد و راه امام(ره) از مردم برای شرکت در این مراسم دعوت کردند.
 به گفته محمد علی انصاری دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) از عصر روز یکشنبه ۱۴ خرداد ماه  با حضور ۲۵۰ هزار زائر از ساعت ۱۸ تا ۲۰ با سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب در حرم امام راحل آغازمی‌شود. وی افزود: امسال در این مراسم با شکوه معنوی، شخصیت‌های سیاسی، روحانی، لشکری، کشوری و خانواده امام راحل نیزشرکت خواهند داشت. انصاری تصریح کرد: 28سال از عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی می‌گذرد ولی یاد و خاطره امام امت(ره) در دل‌ها زنده است و هر سال بر ارادت قلبی ملت صبور و وفادار ایران به آن یار سفر کرده افزوده می‌شود.
همچنین جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه،  نمایندگان مجلس، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، قوه قضائیه، شورای نگهبان، ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و نیروی دریایی ارتش، با صدور پیام‌های جداگانه‌ای با تأکید بر همراهی و شرکت یکپارچه مردم در تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و بیعت مجدد با ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب، از اقشار و آحاد امت ولایت مدار و انقلابی کشور برای حضور گسترده و پرشور در آیین‌های گرامیداشت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دعوت به عمل ‌آوردند.
در بخشی از اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است: چهاردهم خرداد ماه یادآور اندوه ارتحال مردی است که با اعتماد به قدرت پروردگار و باور قلبی به نصرت الهی و اتکا به آموزه‌های اسلام ناب محمدی(صلی‌الله علیه و آله و سلم) نهضتی را رهبری کرد که اکنون فروغ و نورانیت آن حرکت، امید بخش تمام مستضعفان و محرومان جهان است.امام خمینی(ره) این معمار کبیر انقلاب اسلامی با اعتقاد به خدا و با همراهی مردم در مخالفتی صریح با جبهه مستبدان داخلی و قلدران بین‌المللی و مستکبران در قیام شورانگیز ۱۵ خرداد نهالی کاشت که امروز به درختی تنومند و پر ثمر تبدیل شده است، درختی که با خون شهدای ۱۵ خرداد آبیاری شد و انقلابی بر پایه معنویت و خرد ورزی را بنیان نهاد. امام راحل از بین ما رفت ولی بحمد‌الله راه پر رهرو و اهداف بلندی که داشت توسط خلف صالحش حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای «مدظله العالی» ادامه یافت.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای همه میهمانان خوان رحمت الهی و گرامیداشت یاد و خاطره قیام پانزدهم خرداد و سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره)، از عموم مردم شهرهای همجوار جهت حضور در مرقد نورانی امام خمینی(ره) و استماع بیانات رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» در ۱۴ خرداد ماه و عموم ملت شریف ایران که به دلیل بعد مسافت و شرایط روزه‌داری امکان حضور در این مراسم را ندارند برای شرکت در مراسمی که به همین مناسبت در سراسر کشور برگزار می‌شود دعوت به‌عمل می‌آورد.
ستاد کل نیروهای مسلح نیز به منظور بزرگداشت مناسبت‌های 14 و 15 خرداد، سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام تاریخی مردم ایران علیه ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی بیانیه‌ای صادر کرد که در بخشی از آن آمده است: «امروز الگوی نظام ولایت فقیه و مردم‌سالاری دینی راز ماندگاری موفقیت و سربلندی در مقابله با نظام سرمایه‌داری و جبهه استکبار است و جمهوری اسلامی با پیروی از همین الگوی مترقی است که به دستاوردهای بزرگ و ارزشمندی همچون الهام بخشی برای ملت‌های منطقه، استقلال، اقتدار دفاعی با تکیه بر توان داخلی و پیشرفت‌های علمی خیره‌کننده در حوزه‌های مختلف دست یافته است.
ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با گرامیداشت ایام‌الله 14 و 15 خرداد، با تأکید بر همراهی و شرکت یکپارچه خانواده بزرگ نیروهای مسلح در تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و بیعت مجدد با ولایت فقیه و مقام معظم رهبری، از اقشار و آحاد امت ولایتمدار و انقلابی کشور برای حضور گسترده و پرشور در آیین‌های گرامیداشت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دعوت به عمل می‌آورد.»
بنابر این گزارش،نیروی انتظامی،  پلیس راهور، سپاه پاسداران،  نهادهای مردمی، امدادگران جمعیت هلال احمر و آتش‌نشانی نیزبرای کمک وراهنمایی زائران و شرکت‌کنندگان در بیست و هشتمین بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) از روز پنجشنبه با حضور در مکان‌های تعیین شده، آماده امداد و کمک‌رسانی هستند.شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اعلام آمادگی جمعیت هلال‌احمر برای پوشش امدادی در این مراسم، گفت: 750 نیروی امدادی شامل نجاتگر، پرستار و پزشک با به‌کارگیری 22 دستگاه آمبولانس، سه دستگاه اتوبوس آمبولانس، سه دستگاه خودرو نجات و پنج دستگاه خودرو امدادی؛ 14 و 15 خرداد در خدمت به سوگواران سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) هستند.رضا جعفر‌زاده مسئول روابط عمومی سازمان هواپیمایی اظهار داشت: امسال نیز درروز 14 خرداد ماه، سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) طبق سنوات گذشته در حرم مطهر ایشان برگزار خواهد شد و سیل انبوه مردم در این مراسم حضور خواهند داشت بنابراین بار ترافیکی زیادی به وجود خواهد آمد.


نیم نگاه

سید حسن خمینی:
جهل دشمن همه انسان‌ها است
تولیت آستان مطهر امام خمینی(ره) گفت: در زندگی شخصی، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی هرچقدر بیشتر به جهالت توجه کنیم موجب تعقل و تفکر خواهد شد چرا که دشمن همه انسان‌ها جهل است. به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در دیدار اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی که به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد بزرگداشت امام (ره) شامگاه چهارشنبه به همراه دبیرکل و مسئول سازمان جوانان هلال احمر در حسینیه جماران حضور یافته بود ،طی سخنانی گفت: در کنار مسئولیت اجتماعی، علم خود را باید بالا ببریم زیرا که این کار موجب توانمندی بیشتر انسان می‌شود. وی گفت: هر آنچه خیر در عالم است ریشه آن در تعقل است، ریشه شر در جهل است. وی ادامه داد: باید پایه‌های علمی خود را بالا ببریم چرا که خیر در آن است. جامعه‌ای که در سیر صعودی گام برمی دارد وامدار این چنین جامعه‌ای تحصیلکردگان، نخبگان و علمای آن جامعه هستند.
وی گفت: کسانی که اهتمام ندارند حقی که برگردنشان است نه تنها ادای دین نخواهند کرد بلکه از اسلام واقعی نیز به دور خواهند بود. سید حسن خمینی به جوانان هلال احمر و دیگر اقشار توصیه کرد: همه نسبت به محیط اطراف خود مسئولیت داریم و لذا باید در جوامعی که زندگی می‌کنیم نسبت به کمک به همنوعان، مستضعفان و نیازمندان اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم و در مسیری که وظیفه‌ای به عهده ما گذاشته شده نسبت به یکدیگر پیشی گرفته چرا که خیر دنیا و آخرت در آن است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی