وبلاگ دو هفته نامه بیان لر

برخی از مطالب تولیدی نشریه بیان لر را در این وبلاگ بخوانید
اشتراک مطلب

وبلاگ دو هفته نامه بیان لر

برخی از مطالب تولیدی نشریه بیان لر را در این وبلاگ بخوانید

وبلاگ دو هفته نامه بیان لر

وبلاگ خبری دو هفته نامه بیان لر برای خبرها و پوشش آخرین اتفاقات استان لرستان و همچنین ارائه مطالب نشریه بیان لر راه اندازی شده است.
کانال تلگرامی دوهفته نامه بیان لر
t.me/bayanlor
شما می توانید مطالب، پیشنهادات و انتقادات خود را به تلگرام سردبیر نشریه بیان لر ارسال کنید
t.me/behzadcp
ایمیل
radiobaiaan@gmail.com

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

هزینه‌هایی که در قبض تلفن همراه خود می‌پردازید

سه شنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۲:۴۱ ق.ظ

با توجه به اینکه در روزهای اخیر تعدادی از مشترکین در برخی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از ویژگی‌های خدمات مبتنی بر محتوا اظهار بی‌اطلاعی‌ کرده‌اند، اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران در یک اعلامیه جزئیات بیشتری از این خدمات ارائه کرده تا موجبات رفع ابهام کاربران تلفن همراه بوجود آید.
بر اساس این اطلاعیه، خدمات مبتنی بر محتوا نام جدید خدمات ارزش افزوده است که فقط از سوی خود مشترک می‌تواند فعال شود. اخبار، بازی و سرگرمی، مسابقه، محتوای مذهبی، آموزشی، اطلاع‌‌رسانی، بهداشت و سلامت جزو خدمات مبتنی بر محتوا یا ارزش افزوده پیامکی قرار می‌گیرند و پیمانکار ارائه کننده خدمات محتوایی طرف قرارداد با اپراتور تلفن همراه قبل از شروع ارائه این خدمات، از طریق ارسال پیامک در مورد ارائه خدمات از مشترک سوال کرده و درصورت تائید مشترک... آن را فعال می‌کند. سرویس‌هایی همچون پیش‌بینی مسابقات و حمایت از تیم‌های ورزشی، دریافت جملات کوتاه، آزمون‌ها، شعربازی و دانستنی‌ها از جمله خدمات مبتنی بر محتوا محسوب می‌شوند.
همراه اول خبر می‌دهد که مشترکین می‌توانند با ارسال پیامک بدون متن به شماره ۸۰۰ و یا شماره‌گیری کد #۸۰۰* (ستاره هشتصد مربع)، سرویس‌های محتوایی فعال خود را مشاهده و در صورت تمایل نسبت به قطع آنها اقدام کنند. مشترکین در صورت بروز هرگونه خطا در فعال‌‌سازی و یا غیر‌فعال‌سازی این سرویس‌ها می‌توانند از طریق خط همراه اول با شماره ۹۹۹۰ (بصورت رایگان) و با سایر خطوط با شماره ۹۱۲۹۹۹۰ تماس بگیرند.
گفتنی است خدمات دولت الکترونیک نیز جزو خدمات مبتنی بر محتوا محسوب شده ولی از طریق سامانه #۸۰۰* فعلاً قابل مشاهده نبوده و بعلت موردی بودن دریافت اینگونه خدمات، بیشتر کاربرانی که گمان می‌کنند هیچ سرویس را فعال نکرده‌اند از اینگونه خدمات استفاده کرده اند. به عنوان مثال سرویس‌هایی همچون «اعلام خلافی خودرو (با هزینه ۳۵۰۰ ریال)»، «اعلام وضعیت گواهینامه (با هزینه ۳۵۰۰ ریال)»،
«استعلام تصادفات رانندگی (با هزینه ۳۵۰۰ ریال)»، «پیگیری مرسولات پستی» و «خدمات شهرداری و سازمان ثبت» هزینه‌دار بوده و بسیاری از مشترکین از این موضوع بی‌اطلاع هستند.
لازم به ذکر است پیامک های خدمات مبتنی بر محتوا با پیامک های تبلیغاتی تفاوت دارد؛ پیامک های تبلیغاتی گونه‌ای از تبلیغات بر بستر موبایل است که در آن بصورت کاملاً رایگان از بستر پیامک برای مشترکین، محتوای تبلیغاتی ارسال می‌گردد. همچنین از این طریق نیز سازمان‌ها، موسسات، شرکت‌ها و ... می توانند با مخاطبان خود ارتباط دو طرفه برقرار کنند.
در بخش دیگری از این اطلاعیه تصریح شده است، ردیفی که در قبوض تحت عنوان «سایر هزینه ها» مشاهده می‌شود، بیانگر مبلغ خدماتی است که مشترکین از دفاتر خدماتی یا سامانه‌های پاسخگویی دریافت می‌کنند که با کد عددی مشخص شده و مشترکین اپراتور اول می‌توانند با مراجعه به پرتال این شرکت (سایت همراه اول /تعرفه/سیم کارت دائمی) و یا سامانه «همراه من» از جزئیات هزینه مورد نظر اطلاع یابند. هزینه خدماتی نظیر «تغییر و اصلاح آدرس»، «قطع و وصل سیم کارت»، «چاپ قبض المثنی» و «آوای انتظار» در قالب «سایر هزینه ها» در نظر گرفته می‌شود.
همچنین جزئیات ردیف «درآمد عمومی دولت» در قبوض تلفن همراه را تشریح کرد: اسفند سال ۹۳ و در روند بررسی لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی، بندی به قانون بودجه سال ۹۴ تحت عنوان تبصره ۱۹ ماده واحده لایحه بودجه ۹۴ الحاق شد که اپراتورهای موبایل کشور را ملزم کرد تا ۱۰ ریال مازاد بر تعرفه مصوب پیامک را به حساب دولت واریز کنند.
بدین ترتیب از ابتدای فروردین ماه سال۹۴ هزینه ارسال هر پیامک با افزایشی ۱۰ ریالی مواجه شده و این رقم به صورت مجزا در قبض‌‌های تلفن همراه اعلام شده است. بدین ترتیب آنچه به عنوان درآمد عمومی دولت یاد شده، در واقع همان رقمی است که مربوط به افزایش هزینه پیامک های کاربران بوده و این رقم بر اساس تعداد پیامک‌‌های ارسالی افراد متفاوت است.
این رقم در قالب درآمد حاصله متناسب با وصول از محل اعتبار ردیف ۱۴۰-۵۳۰۰۰۰ به شرح زیر به دستگاه ‌های ذیربط اختصاص می‌‌یابد:
۳۵ درصد به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران (۲۰ درصد جهت تأمین، تولید و کمک‌ هزینه داروهای بیماران با اولویت بیماران صعب‌ العلاج و سرطانی و ۱۵ درصد جهت افزایش اعتبارات سازمان امداد و نجات جهت خرید تجهیزات)
• ۲۰ درصد به کمیته امداد امام‌خمینی (ره) جهت توانمند‌سازی نیازمندان تحت پوشش
• ۲۰ درصد به سازمان بهزیستی کشور جهت کمک به تأمین هزینه‌ های درمانی و تجهیزات توانبخشی افراد تحت پوشش
• ۵ درصد جهت تحت پوشش قرار دادن ۵۰ درصد حق بیمه تأمین‌اجتماعی بسیجیان معسر
• ۵ درصد به سازمان بیمه سلامت ایران جهت ارتقای پوشش تعهدات خدمات دندانپزشکی و خود مراقبتی کودکان و نوجوانان زیر ۱۴ سال
• ۵ درصد به دانشگاه پیام‌نور جهت تملک دارایی‌های سرمایه‌‌ای
• ۵ ‌درصد به سازمان پزشکی قانونی
• ‌۵ درصد به سازمان انتقال‌خون ایران بابت تأمین تجهیزات‌ و ملزومات پزشکی و آزمایشگاهی
مشترکین همراه اول می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات قبض تلفن همراه خود به پرتال اینترنتی یا سامانه «همراه من» مراجعه کرده و یا با مرکز تماس مشترکین (۹۹۹۰) این اپراتور تماس بگیرند.

محمد یاراحمدی

دبیر فناوری

t.me/bayanlor

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی