وبلاگ دو هفته نامه بیان لر

برخی از مطالب تولیدی نشریه بیان لر را در این وبلاگ بخوانید
اشتراک مطلب

وبلاگ دو هفته نامه بیان لر

برخی از مطالب تولیدی نشریه بیان لر را در این وبلاگ بخوانید

وبلاگ دو هفته نامه بیان لر

وبلاگ خبری دو هفته نامه بیان لر برای خبرها و پوشش آخرین اتفاقات استان لرستان و همچنین ارائه مطالب نشریه بیان لر راه اندازی شده است.
کانال تلگرامی دوهفته نامه بیان لر
t.me/bayanlor
شما می توانید مطالب، پیشنهادات و انتقادات خود را به تلگرام سردبیر نشریه بیان لر ارسال کنید
t.me/behzadcp
ایمیل
radiobaiaan@gmail.com

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

✔️ صف‌آرایی جهانی بر سر قطر

يكشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۳۵ ق.ظ

◀️ #خواندنی | #روزنامه #همشهری

📆 ۲۱ #خرداد ۱۳۹۶

↩️ مسئله قطر و عربستان شاید در ابتدا یک  تنش به‌نظر می‌آمد اما با اعلام تسلیم نشدن قطر اکنون تبدیل به یک مناقشه بین‌المللی شده و باعث شده تا ۲ جبهه جهانی در حمایت از دو طرف شکل بگیرد.

عربستان شاید در ابتدا تصور می‌کرد که قطع روابط #دیپلماتیک و #تحریم مانند گذشته کشور کوچکی مانند قطر را به‌اصطلاح خود #سعودی‌ ها تنبیه می‌کند و #دوحه خیلی سریع در خطی که #ریاض می‌خواهد قرارمی‌گیرد اما با حمایت کشورهای مهم از #قطر، حالا کار به یک مناقشه #بین‌المللی تبدیل شده است. #دولت #آمریکا که در ابتدا حرف از گفت‌وگو و میانجیگری می‌زد حالا مواضع ‌تندتری مقابل قطر اتخاذ کرده تا اتحاد خود با #عربستان را به رخ بکشد. ترامپ در آخرین موضعگیری خود، قطر را متهم کرد که «به‌طور تاریخی از تروریسم در سطح بالایی حمایت مالی ‌کرده است.»

او در کاخ سفید گفت: زمان آن فرارسیده است که حمایت قطر از #تروریسم پایان بگیرد. هیچ کشور متمدنی نمی‌تواند اجازه دهد که چنین خشونت و #ایدئولوژی شرورانه‌ای در سرزمینش پا بگیرد. همزمان با #ترامپ، وزیر امور خارجه آمریکا هم هر چند اتهام‌های مشابهی را علیه قطر مطرح کرد اما خواستار پایان محاصره قطر از طرف همسایگان عربش شد.

رکس #تیلرسون از عربستان و هم‌پیمانانش خواست تا ...  اعمال فشارها بر قطر را کاهش دهند. او گفت: قطر پیشرفت خوبی در عرصه مبارزه با حمایت مالی تروریست‌ها و بیرون کردن آنها از خاک این کشور داشته اما باید اقدام‌های بیشتری را به‌صورت فوری انجام دهد.
از هفته گذشته عربستان، مصر، امارات، بحرین و چند کشور دیگر روابط خود را با قطر قطع کرده و مرزهای زمینی، هوایی و دریایی خود را به روی این کشور بسته‌اند.

  • قوت گرفتن جبهه قطر

بعد از ارسال محموله‌های مورد نیاز قطر از سوی ایران و همچنین طرح ترکیه برای استقرار نیروهای نظامی در قطر، روز گذشته روسیه هم وارد کارزار شد تا جبهه قطر قوت بگیرد. روز گذشته سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دیداری معنا‌دار با همتای قطری خود داشت و در مسکو میزبان شیخ محمد آل ثانی شد.

به گزارش رسانه‌های روسیه لاوروف در دیدار با وزیر امور خارجه قطر اعلام کرد که مسکو نگران تنش‌های به‌وجود آمده است و روسیه مذاکرات خود را با همه طرف‌ها برای حل و فصل ماجرا ادامه خواهد داد. لاوروف تأکید کرد که روسیه در تلاش برای مداخله در کشوری یا روابط دو‌طرفه کشورها نیست اما مسئله پیش‌آمده برای قطر در روسیه باعث نگرانی شده است. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان هم روز گذشته از تنش‌ها میان قطر و همسایگانش ابراز نگرانی کرده و خواستار تلاش ایران، ترکیه و همه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برای حل این مناقشه شده است.

مرکل تأکید کرده که آلمان خواستار حفظ موازنه قدرت در منطقه به روشی معقولانه است. پیش از این زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان با شیخ محمد آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر دیدار و گفت‌وگو کرده و خواستار پایان تحریم و محاصره قطر از سوی جبهه عربستان شده بود. روز گذشته رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به عربستان تأکید کرد تا به‌عنوان «خادم حرمین شریفین» در تنش به‌وجود آمده در خلیج‌فارس ایفای نقش کند و قول داد که ترکیه در کنار «برادران قطری» باقی می‌ماند.

اردوغان به‌تازگی مصوبه پارلمان این کشور را تأیید کرده که به این کشور اجازه استقرار حداقل ۵ هزار نیروی نظامی در قطر را می‌دهد. پارلمان پاکستان هم قرار است طرحی را برای اعزام نیروهای نظامی به قطر به تصویب برساند. بر اساس این طرح دولت پاکستان می‌تواند 20 هزار نیروی نظامی را در قطر مستقر کند.

  • اتحاد عربستان و امارات با رژیم صهیونیستی

الجزیره در گزارشی روز گذشته به اتحاد اسرائیل با جبهه عربستان در مناقشه اخیر اشاره کرده است. این گزارش با اشاره به تهدید نمایندگان کنگره آمریکا برای تحریم قطر از دست داشتن رژیم صهیونیستی در ماجرای اخیر خبر داد. در این گزارش آمده است که ۱۰ نفر از نمایندگانی که طرح تحریم‌های قطر را به‌خاطر حمایت مالی از حماس تهیه کرده‌اند از لابی‌های رژیم صهیونیستی، عربستان و امارات طی ۱۸‌ماه گذشته یک‌میلیون‌دلار پول دریافت کرده‌اند.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۳/۲۱
  • ۱۱۷ نمایش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی